Recently, you may have heard of or even seen news about a new exhibit at the museum. This exhibit, called “Welland and Pelham: A Community’s Gifts of Heritage”, is now open to the public in the museum’s Carnegie Gallery. The Carnegie Gallery is the museum’s largest gallery. Therefore, it holds the more elaborate exhibits.  “Welland and Pelham: A Community’s Gifts of Heritage” is just that: elaborate. The exhibit features objects and information that have never been displayed. This is extremely exciting because it means that there is something new and interesting for everyone to see. From commentary by ESL students on Canada to Welland Memorabilia, the exhibit has so much to offer someone who is looking to know more about their country and community’s heritage. Also, what better time to want to know more? After all, it is Canada’s 150th anniversary this year and the employees of the museum wanted to celebrate this great milestone in our country’s history!

“Welland and Pelham: A Community’s Gifts of Heritage” opened to the public on May 13th at 2pm after months of hard work and preparation by museum employees with assistance from the community and funding from the Government of Canada.

The exhibit has such a variety of items and information, which showcases the community’s diverse history. Come in and see for yourself. While you are here, don’t forget to sign the “What does Canada mean to you?” guestbook in the exhibit. We appreciate hearing from members of the community!

For more details and insight on the exhibit, remember to check the blog periodically! We hope to see you soon!

(Welland Museum Blogger)

Récemment, vous avez peut-être entendu ou vu qu’il y a une nouvelle exposition au musée.  Cette exposition s’appelle « Welland et Pelham : Les Cadeaux d’héritage d’une communauté ». Il est maintenant ouvert au public et se situe dans la Galerie Carnegie. La Galerie Carnegie est la galerie le plus large au musée. Cela étant dit, elle détient des expositions plus élaborées que d’autres. Cette nouvelle exposition comporte des objets qui n’ont jamais été exposés auparavant. Elle comporte aussi des informations qui n’ont jamais été exposées.  Cela est extrêmement attrayant, car il signifie qu’il y a quelque chose de nouveau et d’intéressant pour tous. De plus, l’exposition est très diversifiée; il y a des commentaires des étudiants ESL à propos du Canada, mais il y a aussi des souvenirs de Welland. L’exposition a beaucoup à offrir aux gens qui veulent apprendre plus sur leur pays et l’héritage de leur communauté.  Aussi, quel meilleur temps pour vouloir en savoir plus? En fait, c’est le 150e anniversaire du Canada et les membres du personnel du musée voulaient célébrer cette année importante dans l’histoire de notre pays!

« Welland et Pelham : Les Cadeaux d’héritage d’une communauté’ » a ouvert au public le 13 May à 14h00 après des mois de préparation et de travaille par les membres du personnel et avec l’assistance de la communauté et du financement du Gouvernement du Canada.

L’exposition présente véritablement l’histoire variée de notre communauté. Venez visiter pour voir ce que je veux dire et n’oubliez pas de signer le livre qui se situe dans l’exposition : « What does Canada mean to you?/ Que’est ce que le Canada signifie pour vous? ».  Nous apprécions entendre les histoires et les opinions des membres de la communauté!

Pour plus de détails sur l’exposition, vous pouvez consulter le blogue du musée périodiquement. Nous espérons vous voir bientôt!

(Blogueuse du Musée de Welland)