Museums: The Perfect Resources for Students!

October 22, 2016

Before I started working with the Welland Museum, I actually contacted the staff here for one of my high school research projects on curatorial studies and archaeology. I had thought “Why not speak to someone directly, someone in the area to make it more relevant to me!” It sure sounded better than going to look up quotes online from people I hadn’t directly spoken to.

I ended up being in contact with Penny, the museum’s manager and curator. We set up a phone interview and I asked her all of the questions that I had written down that she could answer for my project. It turned out wonderfully! I was able to add an entire section to my presentation based on the interview I had and my professor was impressed that I had decided to contact someone and speak to them myself instead of sticking to internet sources.

My point to all of this is that if I hadn’t decided to contact the museum, my project wouldn’t have went by so smoothly. Museums are great resources to students from all levels of education; elementary school students who are learning about the war of 1812, high school students in their history classes on the world wars, high school students doing independent projects related to history, the community, or the social sciences, and of course post-secondary students in their select programs.

The staff at not only the Welland Museum, but at just about all museums would be more than happy to answer questions from students and assist them where they can! After all, museums are meant to be used for not only entertainment, but for education as well.

There are a variety of ways in which you can utilize a museum for your schooling! For example, you can contact one of the staff members by email or even call in and request to speak to them. You can also come and visit the museum to see if any of our exhibits could be helpful. We also have education programs that people can sign up for and a gift shop where historical books can be purchased. Lastly, we have the archives, where people can ask for research requests and for prints of what they may want to use for their schooling!

Don’t be afraid students! The museum is here for educational purposes!

-Alacia Michaud (Welland Museum Blogger).

Avant de commencer à travailler avec le Musée de Welland, j’ai contacté le personnel ici pour un de mes projets de recherche sur la muséologie et l’archéologie. Je pensais, “Pourquoi ne pas parler à quelqu’un directement, quelqu’un dans la région, pour que mon projet soit plus pertinente!’’ Il semblait mieux que d’aller rechercher des citations en ligne.

J’ai fini par être en contact avec Penny, directrice et conservatrice du musée. Nous avons décidé d’avoir une entrevue téléphonique. J’ai posé toutes les questions que j’avais écrites qu’elle pouvait répondre pour mon projet. Le résultat était merveilleux! J’étais en mesure d’ajouter une section entière à ma présentation basée sur l’entrevue. Mon professeur était impressionné que j’avais décidé de contacter quelqu’un au lieu d’utiliser simplement des sources Internet.

Mon point de tout cela est que si je n’avais pas décidé de contacter le musée, j’aurais eu beaucoup de difficultés. Les musées sont de très bons ressources aux étudiants de tous les niveaux; les élèves des écoles élémentaires qui font de l’apprentissage sur la guerre de 1812, les élèves du secondaire dans leurs cours d’histoire sur les guerres mondiales, les élèves des écoles secondaires qui font des projets indépendants liés à l’histoire et bien sûr les étudiants post-secondaires dans leurs programmes.

Le personnel non seulement au Musée de Welland, mais presque tous les musées seraient très heureux  de répondre aux questions des étudiants! Après tout, les musées sont destinés à être utilisés pas seulement pour le divertissement, mais pour l’éducation aussi!

Il existe une variété de façons dont vous pouvez utiliser un musée pour vos études! Par exemple, vous pouvez contacter des membres du personnel. Vous pouvez également venir visiter le musée pour voir si l’un de nos expositions pourrait être utile. Nous avons aussi des programmes d’éducation que les gens peuvent s’enregistrer et une boutique de souvenirs où des livres historiques peuvent être achetés. Enfin, nous avons les archives, où les gens peuvent demander pour faire de recherche et pour des copies des documents historiques.

N’avoir pas peur! Le musée est ici à des fins éducatives!

-Alacia Michaud (Blogueuse du Musée de Welland).

Join Our Newsletter

Join the newsletter to keep up to date with the museum